200 km of te wel 250.000 voetstappen

8 oktober 2021 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

Yes, we hebben ruim 200 km in de benen zitten en het gaat nog steeds goed. Gisteren hebben we nog door de wijngaarden gelopen; vandaag is het meer recht toe recht aan door de graanvelden van Rioja Alta. Uiteindelijk hebben we de plaats Santo Domingo de la Calzada bereikt.

In deze plaats staat een imposante kathedraal met schitterende glas en lood ramen etc. en een paar kippen in een hok!

Het in de kerk gehouden paar witte kippen herinnert aan het wonder van Santo Domingo. Een jongeman wees de liefde van een herbergiersdochter af, waarop de dochter hem betichtte van diefstal. De jongeman eindigde aan de galg.

B5ED7F60-FA13-4FCF-AB8D-18DD48E8793BB0359EAD-75A0-4743-947A-CDC310C510EA92C228B6-75CA-4B73-80B1-24F3051522A7

Op de terugweg van Santiago troffen de ouders hun zoon niet dood maar levend aan de galg. Toen de rechter die het vonnis had uitgesproken dit hoorde, zei hij “jullie zoon is even dood als het kippetje op mijn bord”. Hij was nog niet uitgesproken of de kippetjes op zijn bord kwamen luid kakelend overeind.

Als herinnering aan deze legende bevinden zich nog steeds 2 kippen in een hok in de immens grote kathedraal.

C89E19FE-D9B5-421E-9049-58CB243C6679

Na de kathedraal met bewondering te hebben bewonderd, zijn de beentjes aan de nodige rust toe. Vannacht slapen we in een pension, hetgeen luxe is.

Luxe omdat we onze eigen handdoeken en slaapzakken niet hoeven te gebruiken! Mogen gebruik maken van zachte handdoeken en opgemaakte bedden met schone lakens!!

Buen Camino….

1. Kees en Truus:
    8 oktober 2021
    Fijn dat het goed gaat.....
    En wat een mooie verhalen.
    Ik lees regelmatig een stukje uit het boek en kom dan verhalen van plaatsen tegen waar jullie ook langs komen....
    Vind dat erg leuk.
    Nu lekker uitrusten en genieten van de luxe
    Liefs Kees en Truus
  2. José:
    8 oktober 2021
    Wauw! Wat indrukwekkend toch allemaal. Superfijn dat het nog steeds zo goed gaat. Geniet van alles!
  3. Kees en Truus Hartevelt:
    8 oktober 2021
    Als je denk dat ik niet meereist dan heb je het mis. We kijken uit naar een nieuw reisverslag en kruipen in jullie huid. Als je rugzak zwaarder wordt zitten wij er in hahaha. Wat een indrukwekkende reis en zeker de foto,s die een goed beeld geven van wat jullie mee maken. En dan nu al 200km dat het goed gaat. De routine komt er in. Als ik het zo leest zijn ook de ontmoetingen bijzonder. Jullie worden gedragen, nee Corrie niet door Gerrit. Geniet er van ,dat doen wij vanuit hier.
    Liefs Truus en Kees
  4. Bert en Joke:
    8 oktober 2021
    Wat een fijne dag weer. En al 200 km goed hoor.
    Fijn dat jullie vannacht een opgemaakt bedje hebben en zachte
    Handdoeken wat hier normaal was, en nu heel bijzonder en lekker.
    Genieten jullie er maar van en lekker slapen vannacht.
    Lieve groet Bert en Joke.
  5. Jan en Mary Alblas:
    8 oktober 2021
    Wat goed van jullie, 200 km gelopen en tussendoor ook nog dingen kunnen bezichtigen, heel gaaf. De foto’s zijn ook heel indrukwekkend. Het is echt een hele belevenis. Slaap lekker vannacht in jullie opgemaakt bedje. Voor morgen weer een fijne dag.
    Groetjes Jan en Mary.
  6. Dineke jonker:
    10 oktober 2021
    Wat mooi dat jullie zo genieten! En dat het zo goed gaat. Zo te zien is het weer prachtig! Mooi die foto's! Nog veel genieten jullie. Groetjes Dineke.
  7. Hans en Dicky:
    10 oktober 2021
    Hallo Gerrit en Corrie hadden niet eerder tijd om te reageren wat een mooie reis die jullie maken en niet te vergeten de mooie bezichtigingen. AL 200 Km. gelopen en zo te zien mooi weer wensen jullie veel succes rust goed uit en op naar de volgende 100. Lieve groet uit een zonnig Rijnsburg Hans en Dicky