Wat een lange rechte einden…

17 oktober 2021 - Ledigos, Spanje

Hallo allemaal,

We wisten dat de Meseta eentonig en eindeloze vlakten zou hebben, maar zo eentonig als vandaag? Het was samen doorbijten door de 17 kilometers kaarsrechte veldwegen! 17 km kaarsrecht en zonder koffiegelegenheid en toch heel bijzonder.

Namelijk rond 09.00 uur PKN RIJNSBURG opgezocht en jawel we hoorden ds. Rozenboom vanuit de Imm.kerk. En wat schetst onze verbazing dat bij het herdenken van de overledene het lied “Ga met God…….” gespeeld werd! Zo herkenbaar……

Gisteren zijn we langs een apotheek geweest. Wilden liever langs een dokter, maar dan moet je in een grote stad zijn. De kleine teen van Gerrit is ontstoken en doet tijdens het lopen pijn. Het is maar goed dat we onze “…..nikes” hebben meegenomen. De teen is opgezet en doet in de wandelschoenen zeer. Op internet gezocht en daar kwam deze apotheek positief naar voren. Hadden zelf al wat gerommeld en dat had ook geholpen. De oude apotheker keek en pakte een klein potje zalf en pillen om in te nemen. Binnen 3 a 4 dgn moet de pijn minder zijn.

Inmiddels krijgen we ervaring bij het boeken van een slaapgelegenheid. Risico nemen we niet dat alles vol zit. We boeken steeds een dag vooruit en dat gaat goed.

Ooh ja, Nederlanders zien en horen we niet veel. Er is een gestopte huisarts aan de wandel. Het kan nog gekker, zij heeft begin juli de deur in Gulpen dichtgedaan en loopt nu in onze omgeving.

Ondanks een zere teen en weinig aanspraak, genieten we samen volop!

Wordt vervolgd….

1. Jan en Mary Alblas:
    17 oktober 2021
    Dat is heel belangrijk, samen genieten.
    Wat jammer van Gerrit z’n teen, hoop dat het over een paar dagen minder is. Even recht uit met het pootje is er niet bij.
    Jullie worden steeds vindingrijker een pension een dag van te voren boeken, goed van jullie, geen onzekerheid of je een slaapplaats hebt ja of nee.
    Morgen geen recht toe recht aan weg?
    Heel veel wandelplezier, groetjes van ons 🙏🙏
  2. Bert en Joke:
    17 oktober 2021
    Leuk om op deze zondag weer iets van jullie te horen.Wij keken al naar
    Elkaar toen de dominee dit lied noemde vanmorgen dat is ook toevallig
    En dat raakt je dan.We hopen dat de zalf en de pillen snel helpen.
    Fijn dat jullie genieten lieve groet van ons.
    Bert en Joke.
  3. Ank vianen:
    18 oktober 2021
    Hoi luitjes Wat een avontuur en wat knap zo veel kilometers en dan alleen maar een lange rechte weg. We hopen dat het snel de goede kant op gaat met Gerrit zijn zere teen . Blijf genieten. We genieten van jullie verslag elke keer weer dus graag weer tot het volgende verhaal groetjes van ons ank en andre
  4. Nico:
    18 oktober 2021
    Mogge vrienden leuke berichtjes van jullie en dat jullie het zo goed kunnen doorstaan. Heb zoals gevraagd de heren Glasbergen en de Mooij een goede reis gewenst. Die rechte stukken zijn wel saai maar kan ook wel mooi zijn, wens Gerrit succes met zijn teentje maar hij moet niet klagen het is een dyhard.groetjes Nico
  5. Kees en Truus Hartevelt:
    18 oktober 2021
    Wat heerlijk om te horen dat jullie nog steeds genieten. En het rechte pad kan saai zijn, maar de kans van verdwalen is dan klein.
    Hoop dat Gerrit z,n teen snel hersteld ,met pijn lopen is niet prettig. Goed dat jullie op tijd een slaapplaats reserveren dat geeft temimste zekerheid dus rust. Het feit dat jullie gisteren de Emanuel kerk hoorde dat is geen toeval, wonderen gebeuren elke dag alleen ......je moet ze zien. Hij voor je,achter je,naast je en om je heen. Met die zekerheid kom alles goed.
    Hier gaat alles goed, buiten dat we jullie missen, de lift is deze week in onderhoud dus hier moet je ook niet zijn.
    We genieten van jullie reis Truus houd zelfs het weer bij.
    Zijn er al handschoenen gekocht.?
    Wat de kilometers betreft komen jullie al op de helft?
    Heel veel genieten en veel foto,s maken . We reizen mee Liefs ons.