Leo en Translate….

25 oktober 2021 - Ponferrada, Spanje

Hallo allemaal,

Jullie denken natuurlijk nu direct, over wie of wat hebben ze het nu?

Voordat er roddels komen, zullen we het direct uit de doeken doen. LEO is nl een bruin klein hondje! Aan het begin van onze wandeling zijn we hem en zijn baasje al tegengekomen. Begrepen dat hij in de schuur van de nonnen mocht slapen, vanwege Leo. Wat schetst onze verbazing dat we ze in Bourgos en later in de buurt van Leon opnieuw tegenkwamen. Zo’n onvoorstelbare eenheid deze twee. Alhoewel onze eigen Frenkie ook zijn kwaliteiten heeft!!

Om nu het Spaanse baasje van Leo aan een vragenvuur te onderwerpen? We spreken geen ene taal, laat staan Spaans!

Toen kwam Translate (thuis getipt door een volger) om de hoek kijken!!
IDEAAL….
Je typt in het Nederlands en floep staat het in het Spaans.

Spaanse menukaart, effe camera Translate en floep een Nederlandse menukaart.

De microfoon overtreft alles. Je zegt in het bijzijn van de ober bijv. een fles wijn, biertje en  chips! Floep alles wordt ter plekke vertaald in het Spaans en voor je neus gezet!

Dus om op Leo terug te komen. Hebben zijn baasje met vragen over laden en via Translate antwoord gekregen.

Ze blijken uit Barcelona te komen en zijn gestart voor de Pyreneeen. Als hij moe is zit hij onder baasjes trui, maar verder loopt hij parmantig mee!

Ze zijn nu effe uit ons gezichtsveld verdwenen. Te zijner tijd zien we ze wel weer en dan zullen we namens jullie een stokbroodje met worst geven.
Groetjes van ons,

1. Kees korsman:
    25 oktober 2021
    Ach dat is leuk zo'n hondje het lijkt wel een vosje. Mooi hoor zo'n beest wat prachtig meeloopt en als hij/zij moe is word hij gedragen. schitterend. een heel mooi verhaal. Hoe gaat het verder met jullie. al over de helft toch? als jullie thuis komen moeten jullie avondjes organiseren en over alles vertellen. hier gaat alles zijn gangetje. Eline is gisteren 18 geworden en volwassen. Waar blijft de tijd maar wel fijn om alles mee te mogen en kunnen maken. heel veel sterkte weer en succes met het lopen. tot het volgende bericht maar weer, lieve groeten van anneke en kees
  2. Jan en Mary Alblas:
    25 oktober 2021
    Lieve wandelaars, jullie hebben een paar dagen niets van ons gehoord, wij waren een weekend weg en de WiFi was erg slecht, vandaar.
    Wat gezellig als je af en toe Leo en z’n hondje ontmoet, nee ik zal er niets achter zoeken hoor.
    Gerrit, hoe is het met je teen, gaat het de goede kant op?
    Ik hoop het voor je, je kan nu niets aan je voeten hebben.
    Slaap lekker voor vannacht en morgen weer fit op pad.
    Liefs en groetjes van ons.
  3. Cees en Lyda:
    25 oktober 2021
    Hoi wandelaars, Leuk voor jullie, dat er een hondje steeds in het zicht komt. Met jullie Frenkie gaat het prima hoor. Morgen is hij bij Cees-Dik en twee weken terug was hij een dagje bij ons. Wat een lief beest. Het ging super Denise kwam hem 's middags halen.Zij de hond en Jacqueline, Roos, die was ziek, dus volle bank . Roos onder het dekentje en Frenkie erop. Geniet nog maar van jullie wandeltocht en al het moois, dat jullie zien. Groetjes Cees en Lyda
  4. Kees en Truus Hartevelt:
    26 oktober 2021
    Queridos caminantes.
    Wat een schitterende reisverhalen. We hangen aan jullie lippen. Het is een reis die ook bij ons veel los maakt. Laat staan wat het met jullie doet. Een geweldig avontuur als ik tussen de regels lees zijn jullie met z,n drieën. Hij gaat met jullie mee.opweg.......en het einde komt langzaam in zicht.
    En dan die prachtige foto,s. Hoe gaat het met de blessures en /of Gerrit zijn teen?
    Hopend op een vervolg en geniet er van en Ve con Dios y El estara contigo. Lieve groeten uit Rijnsburg.