Daarom is Galicie zo groen……

2 november 2021 - Lavacolla, Spanje

Gisteren hadden we nog een stille hoop dat de regen weggetrokken was, nou echt niet! Het regende niet zachtjes, maar het goot ontzettend. Bij onze start vanmorgen miezerde het dus denk je nog wel of geen regenpak aan. Voor alle zekerheid want de lucht was behoorlijk grijs toch maar aangetrokken. We voelen ons dan net van die Michelin-mannetjes! Al vrij snel is het gaan hozen en blijven…… Wat zijn we blij dat we goede regenkleding hebben en helemaal belangrijk goede beschermers voor onze schoenen! Natte schoenen en natte sokken zijn funest voor onze voeten, en daar moeten we heel zuinig op zijn!!

Regen is wel de oorzaak dat Galicie zo groen is. Procentueel schijnt hier heel veel regen te vallen. Nou dat hebben wij zeker vandaag gemerkt!

Bij veel regen komt er een ander probleem om de hoek kijken en dat is dat vele landweggetjes veranderen in blubber- en modderpoelen. Met als gevolg dat de schoenen en broekspijpen niet meer om aan te zien zijn en overige kleding drijfnat is.

Thuis is het geen punt. Daar staat de wasmachine en droger, maar hier moet je afwachten wat er staat. Vaak genoeg gebeurt het dat er niets staat en dan wordt het een handwas. Maar vandaag hadden we geluk. Een wasmachine met droger!! En wat een natte boel hadden we! En wat is het belangrijk dat we weer droge kleding krijgen, we hebben tenslotte maar ieder 2 broeken, 2 shirts. 2 paar sokken en idem ondergoed bij ons!

Kortom jullie snappen nu waarom die twee apparaten ZO VERSCHRIKKELIJK BELANGRIJK zijn, niet alleen THUIS maar ook hier!!

1. Jan en Mary Alblas:
    2 november 2021
    Wij hadden ook zo voor jullie gehoopt op beter weer, niet dus. Het was vandaag echt afzien.
    Dan omarm je een wasmachine en droger.
    Het heeft hier ook de hele dag geregend, meer miezer regen, niet te vergelijken als bij jullie. Voor vanavond slaap lekker, voor morgen een fijne en hopen op een zonnige wandeldag.
    Lieve groetjes van ons.
  2. Hans en Dicky:
    3 november 2021
    Goedemorgen lieve familie dat is dus afzien met al die regen wel fijn dat jullie kunnen wassen en drogen het is hier niet veel beter ook veel regen hopen dat het vandaag voor jullie een droge dag is veel wandel plezier doe voorzichtig het . Het is hier vandaag dankdag gaan dan ook vanmiddag naar de kerk zullen ook voor jullie bidden dat alles goed mag gaan en binnenkort weer veilig thuis mogen komen lieve groet van Hans en Dicky
  3. Kees en Truus Hartevelt:
    Goeie morgen
    Hebben al op de weerapp gekeken hoe het weer bij jullie is vandaag.....
    Zo te zien weer regen
    De laatste loodjes zijn het zwaarst.......
    Is het nog ver naar Compostella?
    We wensen jullie vandaag een goeie wandeling en doe voorzichtig....zeker als de paden door de regen gladder worden
    Liefs van ons
  4. Hans bleichrodt:
    3 november 2021
    goedemiddag. gelukkig hebben jullie in het begin beter weer gehad.
    als je de eerste dagen zoveel regen hadden gehad lijkt het me veel minder prettig.
    als ik de kaart bekijk zijn jullie er bijna. nog een paar dagen dan is het voorbij. als jullie dan de Kathedraal zien zit ik in het klooster in Vaals. nog veel sterkte.
    groet Hans