Hoe gaat het met ons en onze benen?

26 oktober 2021 - Villafranca Montes de Oca, Spanje

In de eerste plaats voelen we zo’n grote dankbaarheid naar de Gever van alles, die ons lichaam de kracht geeft deze wandeltocht te maken. Er is niks mooiers om op saaie stukken Opwekkingsliederen te horen of de ochtend te starten met een ds. van de EO.

Het gaat met ons heel goed. We lopen routes die vermeld staan in een gidsje. Ongeveer 20 km per dag, soms meer soms minder! De teen van Gerrit begon weer op te spelen, daarom hebben we twee dag

etappes over drie dagen verdeeld. Gaat prima, alleen…… Dan moet er op de tweede dag een slaapplaats gezocht worden. Uiteindelijk kwamen we bij een herberg terecht met (dachten wij) 2 pers. kamers! Echt niet…. een slaapzaal met 20 stapelbedden. Om een lang verhaal kort te houden……we hebben geslapen. De teen van Gerrit was ter plekke beter en we hebben direct afgesproken alleen nog maar in 2-persoonskamers te overnachten! De prijs was overigens wel aantrekkelijk € 5,- p.p., zonder ontbijt, dat kostte € 2,50.

We zien en genieten heel veel van de meest prachtige vergezichten en idyllische dorpjes. Onze lichamen lijken gewend aan het dagelijkse lopen en de teen is echt beter. De nagel is eraf en toen was de pijn ook weg.

Tot slot. Een paar dagen geleden zijn we langs de Cruz de Ferro gelopen (effe via Google kijken). Heel indrukwekkend!!

We zitten nu aan een bakkie bij een plaatselijk Café en lopen zo naar ons slaappie voor vannacht “EEN TWEEPERSOONS KAMER MET EIGEN BADKAMER”!!

Groetjes van ons tweetjes

1. Jan en Mary Alblas:
    26 oktober 2021
    Hoi hoi, ik ben even gaan googelen, heel indrukwekkend, wat komen jullie mooie dingen tegen en wat maken jullie veel mee, kan ook niet anders met zo’n onderneming, zo knap.
    Fijn Gerrit dat het nu beter gaat met je teen, je loopt beter.
    Jullie gaan vannacht luxe slapen, een overnachting in een slaapzaal is ook leuk om mee te maken maar niet voor lang.
    Voor morgen weer een fijne dag en tot schrijfs, liefs van ons
  2. Bert en Joke:
    26 oktober 2021
    Hallo Wandelaars fijn dat het jullie goed gaat, En dat de nagel er af verbetering geeft. Een slaapzaal met stapelbedden is wel es iets anders. En een leuk prijsje.(grapje)
    Cruz de Ferro ziet er zeker indrukwekkend uit moet je gezien hebben als je die route wandelt.
    Vannacht lekker slapen in de tweepersoons kamer en morgen weer veel wandelplezier.
    Groetjes Bert en Joke
  3. Kees en Truus Hartevelt:
    27 oktober 2021
    Wat fijn dat het goed gaat met jullie en zoveel mooie dingen zien en meemaken..
    Het cruz de ferro is echt indrukwekkend.
    Het lijkt mij heel moeilijk om de steen die je hebt neergelegd (samen met je moeilijkheden en vragen) niet stiekem weer mee te nemen in je "rugzak" en er echt op vertrouwt en er afscheid van neemt.
    Geniet van jullie verdere tocht
    Liefs van ons