Nog effe doorbijten……

19 oktober 2021 - León, Spanje

We zijn bijna voorbij de Meseta en hebben  het eigenlijk ook wel gehad met die soms saaie stukken. Vandaag ook weer 13 km zonder dorp, laat staan een bar waar koffie wordt geschonken. Hebben nog 26 km voor de boeg en bereiken dan de stad Leon met zijn - zegt men - mooie kathedraal.

Ooh ja, zou het bijna vergeten! Volgens de berekening hebben we ruim 435 km gelopen en hebben nog 340 km te gaan!! Toch niet te geloven dat onze voeten het hebben doorstaan? Trouwens gaat het iets beter met Gerrit z’n teen!  Maar niet onbelangrijk “we zijn over de helft”!

Nog iets, hetgeen bij ons gewoon is, een pinautomaat! Zijn vanmiddag aangekomen bij onze slaapplaats en hebben met ons laatste 50€  biljet moeten betalen. Pinnen lukt bijna nergens, nee men wil cash! In het Meseta gebied viel geen pinautomaat te ontdekken, met andere woorden.
We hebben alle munten bij elkaar opgeteld en kwamen uit op 11€.
Daar kunnen we nog een cola en koffie voor halen (plusminus 3€). Bij de plaatselijke supermarkt hebben we een stokbrood, stuk kaas, jam en 2 bananen (4,30€) gekocht. Blijft er nog wat over voor de koffie van vanavond! De was moet tot morgen wachten, we hebben geen 4€ meer over voor de wasautomaat! Dat wordt onze onderbroek binnenstebuiten dragen (grapje/we hebben er nog een).
Gaan ervan uit dat we morgen na 6 km lopen een pinautomaat zien (vlgs Google maps), en anders………?

Daar denken we maar niet aan, groetjes

1. Ank vianen:
    19 oktober 2021
    Lukt het morgen niet dan sturen wij een postduif maar jullie zijn echt toppers . Wij doen het jullie niet na heel veel sterkte morgen met het volgende ( saaie) stuk André en ank
  2. Hans bleichrodt:
    19 oktober 2021
    gefeliciteerd dat jullie over de helft zijn. heerlijk om nu af te gaan tellen.
    ik heb even voor jullie naar een pinautomaat gekeken in Leon. die heb ik gevonden als je de stad binnenkomt de derde straat rechts. ook heb ik in hotel Europa een kamer geboekt. het is een hele mooie plaats zo te zien met inderdaad weer een hele mooie kathedraal of kasteel. heel veel sukses verder. groet Hans
  3. Jan en Mary Alblas:
    19 oktober 2021
    Dus jullie zitten op zwart zaad, gelukkig kennen jullie een barmhartige samaritaan die voor jullie een kamer geboekt heeft in een hotel met pinautomaat in de buurt.
    Gelukkig dat het beter gaat met Gerrit z’n teen. Knap dat jullie al over de helft zijn, jammer van dat saaie stuk.
    Voor morgen weer veel wandelplezier en sterkte.
    Liefs Jan en Mary
  4. Kees en Truus Hartevelt:
    20 oktober 2021
    Jullie reis kent allerlei momenten....prachtige bossen/en vergezichten/eindeloze saaie wegen/rust maar ook spanning met maar een paar centen op zak....gelukkig zijn jullie door goeie hulp verzekerd van een kamer in een hotel..dat is fijn!!
    Vandaag op naar Leon en daar weer lekker genieten van luxe dingen
    Liefs Kees en Truus