Pracht en praal……

14 oktober 2021

Allereerst allemaal bedankt dat jullie belangstelling hebben voor ons verhaal!

Ook alle reacties. Super!!

Gisteren hebben we de kathedraal van Burgos bezocht. We hebben onze ogen uitgekeken! Wat groot en wat een pracht en praal. De katholieke kerk nam vroeger nog meer een hele belangrijke plaats in binnen de gemeente. Wat een kunstenaars moeten daarmee bezig geweest zijn. Zoveel bladgoud en uit hout gesneden figuren. Het heeft veel indruk op ons gemaakt. ‘s Avonds nog een foto van de verlichte kathedraal gemaakt. Kregen er geen genoeg van!

Vanmorgen om kwart over acht gestart vanuit een super “schone” herberg. Wat was het koud. Het had zelfs gevroren. Als we ergens een winkel kunnen vinden kopen we handschoenen! Na een uurtje lopen, begon de zon te schijnen en werden we weer warm. We lopen nu richting Leon. De etappe tussen Burgos en Leon, vinden veel pelgrims saai en nemen de bus!

Het eerste stuk van deze etappe hebben we dus vandaag gelopen en hebben genoten. Prachtige kleurschakeringen wisselen zich af. En ondertussen hebben we onze telefoon met Opwekkings liederen hard aanstaan. Als dan “Ga met God en Hij zal met je zijn”, gezongen wordt, dan wordt je klein en zijn we God dankbaar dat we dit kunnen en mogen doen in goede gezondheid.

We hebben zojuist onze gereserveerde herberg gevonden en beginnen met een kop koffie en al snel gevolgd door een glas sangria of vino blanco.

Buen Camino

1. Hans bleichrodt:
    14 oktober 2021
    toen jullie schreven dat jullie naar de kathedraal in Burgos gingen heb ik hem gisteren avond op internet opgezocht. wat een enorm gebouw is dat. zo indrukwekkend. laat staan als je er zelf binnen bent.
    is wel iets anders als ons klooster. heel fijn dat alles zo goed verloopt.
    en blijf maar met God gaan dan zit je in ieder geval op de goede weg.
    goede reis verder.
  2. Bert en Joke:
    14 oktober 2021
    Wat een prachtige kathedraal hebben jullie bekeken mooie foto’s
    Wat zal dat mooi en indrukwekkend geweest zijn om daar te lopen
    En naar de opwekkingsliederen te luisteren en dan dat mooie lied
    Ga met God en hij zal met je zijn dan voel je denk wel dat God heel dichtbij is wat een mooie ervaring. Slaap lekker vannacht in de herberg.
    Lieve Groet Bert en Joke.
  3. Cees en Lyda:
    14 oktober 2021
    Wat een geweldige ervaringen maken jullie mee. Geweldig om jullie reisverhalen te lezen en de foto's te zien. Wij genieten met jullie mee. Fijn, dat jullie opwekkings liederen bij je hebt, dat doet bij moeilijke momenten goed. Hij gaat mee met jullie, zeker weten en we vertrouwen erop, dan komt het goed. Rust nu maar lekker uit en morgen vol goede moed verder! Groetjes van Cees en Lyda
  4. Kees en Truus Hartevelt:
    14 oktober 2021
    Wat een verhalen..... En wat een foto's
    Een tocht die jullie nooit zullen vergeten.
    Wat mooi dat we op deze manier met jullie meelopen.
    We hadden ook zeker meegezongen met
    "Ga met God en Hij zal met je zijn.....
    Zelfs het lezen van dit verhaal ontroerd ons..
    Fijne avond
    Liefs Kees en Truus
  5. Kees en Truus Hartevelt:
    14 oktober 2021
    Wat een prachtige foto,s en wat een pracht en praal. Kan me voorstellen dat dit een diepe indruk maakt. En dan.......de innerlijke rust van een prachtig lied wat je raakt en tevens vleugels geeft. Er gebeurd daar meer dan wij kunnen bevatten.
    Ga met God de enige ware weg.
    Geniet van jullie avontuur en heerlijk dat jullie je gevoel en ervaring met ons willen delen.
    Liefs ons.
  6. Jan en Mary Alblas:
    14 oktober 2021
    Wat een indrukwekkende dag is het geweest voor jullie en wat een mooie kerk, om stil van te worden.
    Heerlijk om naar opwekkingsliederen te luisteren tijdens het wandelen, je wordt daar heel blij van, ik sluit mij aan bij Kees, ga met God, de enige ware weg.
    Voor morgen weer een fijne wandeldag en genieten van al het moois wat jullie onderweg tegenkomen.
    Liefs van ons Jan en Mary
  7. Kees korsman:
    15 oktober 2021
    Heerlijk hoor om steeds jullie nieuws te lezen wat een prachtige foto's. Geeft een mooie sfeer impressie weer. Hoe veel km hebben jullie nu achter de rug. Wat een prachtig lied wordt veel gezonden tijdens de zondagse diensten op de Willem van de Berg en speciaal deze mensen zingen dat zo mooi. Lieve groeten van ons en heel veel succes van Anneke en Kees
  8. B.de Mooij:
    16 oktober 2021
    Hoi Corrie en Gerrit, wat een fantastische ervaring is dit. Heel veel respect voor jullie. Wij doen het niet na. Wat een prachtige foto's en heel leuk om jullie reisverhalen te lezen. Liefs van Bert en Birgit
  9. Wim Vooijs:
    17 oktober 2021
    Hoi Corrie en Gerrit, we hoorden gisteren van jullie blog wat leuk om een inkijkje in jullie bijzondere reis te hebben wat een indrukken heel bijzonder. Geniet ervan saampjes en Gods onmisbare zegen op jullie reis. Dikke knuffel Dineke en Wim