Rode wijn ipv water….

5 oktober 2021 - Viana, Spanje

Hallo volgers van ons. Zijn gisteren via Pamplona in de provincie Navarra gekomen. Hebben gisteren 27 km afgelegd, hetgeen voor hier het maximum is! Het is en blijft behoorlijk heuvelachtig! Navarra is een provincie die bekend is o.a. van de wijngaarden. Speciaal voor ons wandelaars is er een fontein die ipv water, rode wijn geeft. Waterflessen vullen en waggelend de berg afkomen. (Grapje)

Het weer is fantastisch om te lopen, al geven ze voor morgen weer regen door. Onze dag begint rond zeven uur wanneer de wekker afloopt. Half acht bepakt en wel op zoek naar de eerste beste bakker voor een stokbrood en koffie/thee voor het ontbijt. Onderweg hopen we een dorp tegen te komen voor de middagmaaltijd.
Rond vier uur op zoek naar een vooraf gereserveerde herberg/pension, met de wens een wasautomaat/droger aan te treffen. Is deze er niet, hangen we de was te drogen aan onze rugzakken.

‘s Avonds wordt er vaak door een plaatselijk restaurantje een “pelgrimsmaaltijd” gekookt en anders is er wel iets anders te vinden. Rond half tien is het tijd om je slaapzak op te zoeken en je ogen dicht te doen!

Vannacht slapen we zeer luxe. Hebben via internet een heel appartement kunnen huren voor de prijs van 25 pp en let op inclusief WASMACHINE!!

Gaan nu informeren of er een pizzakoerier langs kan komen, kunnen we de beentjes strekken voor de dag van morgen!

Groetjes en tot de vlg keer…

1. Kees korsman:
    6 oktober 2021
    wat een leuk verhaal weer en is de pizzakoerier gelukt? Heel veel succes en veel lieve groeten van ons anneke en kees
  2. Ank vianen:
    6 oktober 2021
    Hoi luitjes we vinden het heel leuk dat we jullie zo kunnen volgen .hier is alles goed de herfst heeft zijn intrede gedaan . We worden hier getrakteerd op plensbuien . Het grote transport van de Ruyter is weer op de terugweg en hopen vrijdag weer terug te zijn nou groetjes van mij en doe voorzichtig ank
  3. Kees en Truus:
    6 oktober 2021
    Wat een mooi reisverslag weer....
    Op zo'n reis leer je wel wat belangrijk is en ben je blij die je thuis als "vanzelfsprekend " aanneemt en dat niet blijkt te zijn......
    Blij met de wasmachine.....
    Goede reis gewenst
    Liefs Kees en Truus